W dniach 27-29 maja 2015 roku odbyła się naukowo – integracyjna wycieczka klasy 2a do Wrocławia. Program obejmował punkty zgodne z biologiczno-chemicznym rozszerzeniem klasy i najbardziej znane wrocławskie zabytki. Jednym z nich jest Ostrów Tumski, najstarsza część miasta, od której rozpoczęliśmy naszą wycieczkę, Pierwszym punktem był spacer po Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie oglądaliśmy rozmaite gatunki roślin, dokładnie sklasyfikowane i opisane. Sprawdziliśmy przy tej okazji naszą znajomość łaciny w tej dziedzinie.

Następnie przeszliśmy do starej gotyckiej katedry z wieżą widokową i zakwaterowaliśmy się w hostelu „Wratislavia”. Dzień zakończyliśmy spacerem po Rynku i Starówce szlakiem wrocławskich krasnali.
Następnego dnia w słynnej Hali Stulecia obejrzeliśmy niespotykane widowisko – pokaz videomappingu, po czym przemierzyliśmy spacerem pobliski Ogród Japoński. Kolejnym punktem programu było ogromne wrocławskie ZOO z najnowszym pawilonem – Afrykarium. Ten dzień również zakończyliśmy wieczornym spacerem. Wrocław oglądany o zmierzchu, gmach Panoramy Racławickiej, odnalezione kolejne krasnale, pięknie oświetlony gotycki ratusz – to zrobiło wrażenie.
W ostatnim dniu zasiedliśmy w ławach dostojnej Auli Leopoldina Uniwersytetu Wrocławskiego i podziwialiśmy wspaniały przykład barokowego wnętrza. Następnie wspięliśmy się na Wieżę Matematyczną  muzeum uniwersyteckiego, aby z jej tarasu podziwiać panoramę miasta. Zwróciliśmy uwagę na rynnę w podłodze, zachowany element wyposażenia astronomicznego z XVIII w. z wytyczoną linią  południka 17°2′5″ .
Finałowym punktem wycieczki był wspólny obiad w studenckim barze „Bazylia” na Placu Uniwersyteckim. Ze swego cokołu przez szklaną fasadę zaglądał nam w talerze szermierz.