W styczniu nasi uczniowie  z klasy 1B i 2B stanęli w szranki z kolegami z innych liceów naszego miasta na debacie oxfordzkiej. Był to nasz debiut, dlatego warto przypomnieć zasady tej szlachetnej dyskusji. Debata ma określoną strukturę: bierze w niej czworo mówców – reprezentantów szkoły.

Pierwszy mówca – definiuje tezę debaty i podaje kluczowe argumenty

Drugi mówca – podaje argumenty dodatkowe jednocześnie odpowiadając na pytania oponentów

Trzeci mówca – podważa argumenty oponentów i zadaje pytania

Czwarty mówca – podsumowuje całą argumentację

 Ponadto w debacie uczestniczy Marszałek, Sekretarz i Jury, które przyznaje punkty za dobór źródeł, ekspertów, badań w określonej dziedzinie oraz ocenia jej walory techniczne. Jednym z nich jest zachowanie formalności jej przebiegu np. zwrotach Pani Marszałkini, Szanowni Oponenci, Droga Publiczności, itp., jak również przestrzeganie wyznaczonego czasu oraz unikanie wypowiedzi ad personam. Tę właśnie wiedzę nabyli nasi uczniowie, którzy wprawdzie w pierwszym starciu przegrali kilkoma punktami, w drugiej debacie poświęconej etyczności eksperymentów odnieśli niespodziewany sukces, co pozwoliło na przejście do kolejnego marcowego etapu. Trzymajmy kciuki za naszych debatantów.    

http://wiadomosci.bielsko.info/19333-final-iv-educji-debbat-rywalizacja-uczniow-czterech-najlepszych-liceow-bielsko-biala

1-IMG_0710 1-IMG_0695 1-IMG_0700 1-IMG_0712 1-IMG_0716 1-IMG_0720

Zobacz wpisy