O projekcie Erasmus+ KA2

Od 1 września 2015 roku nasza szkoła realizuje projekt partnerski w ramach programu Erasmus+ pt. „Przedsiębiorczość w Szkole Średniej”.
Głównym celem projektu jest sprzyjanie zatrudnieniu naszych uczniów poprzez uczenie ich postawy przedsiębiorczej i kształcenie ducha przedsiębiorczości.
Poprzez planowane działania w naszym projekcie i współpracę z europejskimi partnerami, uczniowie będą rozwijać umiejętności osobiste, interpersonalne oraz umiejętności samodzielnego zarządzania, które w konsekwencji pozwolą  sprostać wyzwaniom rynku pracy.

Międzynarodowe działania związane z uczeniem się/ nauczaniem/ szkoleniami

GRECJA, ATENY 9-13.11.2015

Temat: „Wyzwania dla młodych ludzi”

Cel:

analiza problemów i wyzwań jakie stoją przed młodymi ludźmi
w różnych krajach europejskich

EFEKTY: 

Podniesienie kompetencji uczniów w zakresie języków obcych, zwiększenie poczucia własnej wartości oraz gotowości do podejmowania nowych wyzwań, rozwój umiejętności  osobistychi interpersonalnych, wzmocnienie otwartości na ludzi z różnych środowisk społecznych, pozytywnych relacjiz rówieśnikami oraz zdolności przywódczych, poszerzenie wiedzy o krajach partnerskichi ich kulturach, podniesienie umiejętności i kompetencji technologicznych, podniesienie kompetencji organizacji tego typu spotkań i przyjmowania zagranicznych gości

POLSKA, BIELSKO-BIAŁA 18.01.-13.02.2016

Temat: “Wzmacnianie umiejętności przedsiębiorczych u młodych ludzi”

Cel:

– aktywizacja uczniów do zdobywania nowej wiedzy poprzez to co już wiedzą oraz edukację nieformalną jaką jest wolontariat

– przygotowanie młodzieży do udziału w akcjach charytatywnych jako sposób na naukę umiejętności w zakresie przedsiębiorczości, zatrudnienia i możliwości udoskonalenia swoich umiejętności

EFEKTY:

Zdobycie przez uczniów doświadczenia oraz umiejętności potrzebnych do  przeprowadzenia różnego rodzaju akcji charytatywnych w swoich krajach, poznanie pracy wolontariusza i podjęcie działań  w tym kierunku po powrocie do swojego kraju, wzrost umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, wzrost społecznej interakcji i współpracy, podniesienie kompetencji uczniów w zakresie języków obcych, wzrost kompetencji przedsiębiorczych, rozwój umiejętności  osobistych, interpersonalnych oraz zachowania prospołecznego, wzmocnienie otwartości na ludzi z różnych środowisk społecznych, pozytywnych relacji z rówieśnikami oraz zdolności przywódczych, poszerzenie wiedzy o krajach partnerskich i ich kulturach, podniesienie umiejętności i kompetencji technologicznych, wzmocnienie profesjonalnego profilu nauczycieli poprzez wdrożenie innych metod nauczania (CLIL) i nowych technologii na zajęciach dydaktycznych.

WŁOCHY, PARMA 7-11.03.2016

Temat: ”Droga do zostania przedsiębiorcą”

Cel:

– zapoznanie uczniów z procedurą rejestracji działalności gospodarczej w krajach szkół partnerskich

– zapoznanie uczniów z budową business planu

EFEKTY:

Podniesienie kompetencji uczniów w zakresie języków obcych, poszerzenie wiedzy o sposobie zakładania firm
w innych krajach europejskich, zapoznanie się ze sposobem tworzenia business planu, podniesienie umiejętności
i kompetencji technologicznych.

FINLANDIA, TURKU 6-11.10.2016

Temat: ”Procedura rejestracji działalności gospodarczej”

Cel:

– Przedstawienie i omówienie przez uczniów krok po kroku procedury rejestracji działalności gospodarczej w każdym kraju partnerskim

– poszukiwanie pomysłu na biznes

EFEKTY:

Zdobycie wiedzy o sposobie rejestracji firm w krajach partnerskich, ustalenie listy najlepszych pomysłów na działalność gospodarczą, wzrost umiejętności negocjacyjnych, rozwój kreatywnego myślenia, rozwój umiejętności oceniania ryzyka biznesowego, rozwój umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych,podniesienie umiejętności i kompetencji technologicznych, podniesienie kompetencji uczniów w zakresie języków obcych, poszerzenie wiedzy
o Finlandii.

FRANCJA, MARSYLIA 27.11-3.12.2016

Temat: „Badanie rynku”

Cel:

– poznanie metod badania rynku

– stworzenie ankiet do przeprowadzenia badań rynkowych

EFEKTY:

Poznanie metod i narzędzi potrzebnych do badania rynku, skonstruowanie ankiet do badania rynku każdego pomysłu biznesowego, podniesienie umiejętności i kompetencji technologicznych, rozwój kreatywnego myślenia, rozwój umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych, podniesienie kompetencji uczniów w zakresie języków obcych, poszerzenie wiedzy o Francji.